среда, 29 октября 2014 г.

Методична робота в Чернігівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів «Надія» Чернігівської районної ради Запорізької області

Сьогодення потребує творчого вчителя, учителя – дослідника, який прагне до вершини педагогічної майстерності, підкорити яку, мабуть, нікому досі не вдалося, бо межі росту, удосконалення немає. Тому науково – методична робота сьогодні потребує нових підходів. У її структурі має виявлятися вся сукупність умов розвитку особистості педагога й досягнення його професіоналізму.
   Завдання методичної служби – моделювати й створювати умови для самореалізації й удосконалення особистості перш за все педагога, а потім і учня, в умовах переходу від традиційних форм організації навчальної діяльності до розвивальних, проблемних.
        Методична робота має бути життєвою потребою кожного окремого педагога й, водночас, обов’язковою вимогою, найважливішою умовою забезпечення ефективного функціонування й розвитку школи.

   Динамічні зміни життя в Україні вимагають нового педагогічного бачення й зміни парадигми професійного саморозвитку вчителя. Очевидно, що новий ритм роботи шкільної методичної служби може виникнути лише на основі зіставлення досвіду, педагогічного діалогу, підвищення ділового тонусу педагогічних працівників, створення в педагогічних колективах творчої атмосфери, систематизації знань педагогів, підвищення рівня їхньої майстерності. Адже шкільна методична робота – це передусім, люди. Це нове наповнення діяльності педагогів, нові парадигми, на яких базується сучасна освіта.
   Діяльність методичної служби спрямована на виконання таких завдань:
-         упровадження державного стандарту в навчально – виховний процес;
-         розробка методичного забезпечення навчально – виховного процесу;
-         упровадження інноваційних технологій;
-         формування позитивного ставлення педагогів до методичної роботи і їхнього вміння здійснювати науково – методичну роботу;
-         створення оптимальних умов для неперервного вдосконалення професійної майстерності й кваліфікації педагогів;
-         визначення форм теоретичної, методичної роботи з різними за підготовкою й рівнем професійної майстерності педагогічними працівниками;
-         виявлення впливу індивідуальності педагога на творчий розвиток учня;
-         розробка системи організації й стимулювання діяльності педагогів і учнів;
-         створення умов для різноманітної творчої діяльності, спілкування учнів і педагогів.
     Основним завданням методичної служби є підвищення методичної культури вчителя – вищої форми активності педагога, його творчої самостійності, стимулу й умови вдосконалення навчального процесу, передумови виникнення нових ідей.
У нашій школі планування методичної роботи ґрунтується на:
- нормативно – правовому забезпеченні освіти;                                    
- результатах моніторингу роботи навчального закладу за минулий навчальний рік;
- діагностичних даних щодо рівня компетентності педагогічних кадрів;
- потребах учнів і батьків.
Планування та проведення методичної роботи на діагностичній основі, сприяє виявленню передового досвіду у своїй школі. Такий досвід є найціннішим, оскільки зявився в однакових з іншими вчителями умовах, про нього можна не тільки писати, його значно легше впроваджувати в практику педагогічного колективу.
Педагогічний колектив школи працював над реалізацією проблемної теми «Розвиток професійної компетентності творчого педагога як умова забезпечення якості освіти у спеціалізованій школі».
Етапи роботи над проблемною темою:
І етап – діагностичний   2013-2014 н. р.
ІІ етап – практичне дослідження проблеми 2014-2015 н.р.
                                                                       2015-2016 н.р.
ІІІ етап – дослідження результативності 2016 – 2017 н.р.
ІV етап – узагальнюючий, підсумковий 2017-2018 н.р.       
      У 2013- 2014 навчальному році школа була опорною по формуванню компетентного читача та інноваційним технологіям на уроках хімії як шлях до розвитку творчих здібностей учнів. Домінуючою формою методичною роботи є методичні об’єднання педагогічних працівників. У школі створено методичні об’єднання учителів початкових класів, природознавства і математики, вчителів словесності, вчителів англійської мови, вихователів групи продовженого дня,  класних керівників, вчителів художньо-естетичного циклу та технологій.    Робота методичних об’єднань планується  залежно від конкретних потреб школи, інтересів, досвіду, здібностей учителів, враховуються  моніторинги навчальних досягнень учнів з навчальних  предметів.
    Члени методичної ради розглядали питання про підготовку учнів до участі в шкільних, районних предметних олімпіадах, конкурсах учнівських творчих робіт МАН. У ході засідань методичної ради проводилися творчі звіти методичних об’єднань, розглядалися  питання атестації вчителів, проведення предметних тижнів, практикувалися звіти про курсову перепідготовку вчителів, систематично проводилися  огляди нормативних, директивних документів, новинок психолого-педагогічної літератури.
    У школі    працювала творча група над проблемною темою «Формування успішної особистості школяра шляхом впровадження нових інформаційних технологій у спеціалізованій школі».   Завданням творчої групи було розв’язання актуальних проблем навчально-виховного процесу, вивчення науково-педагогічної та методичної літератури з проблеми, розроблення рекомендацій, порад.
     На засіданнях психолого – педагогічного семінару мали місце, як питання теоретичного характеру роботи над проблемною  темою,  так і тренінги .
     На засіданнях семінарів розглянуті питання: Психолого- педагогічний консиліум для вчителів та класоводів паралелі 1-х, 5-х, 10-х класів.
Основні психологічні проблеми дітей. Психолого-педагогічний консиліум «Інклюзивна освіта: сутність, проблеми та здобутки», «Відстеження психолого- педагогічного статусу учня та динаміка його розвитку в системі креативної освіти, Усвідомлення володіння навичками самоконтролю та рефлексії учасників НВП як чинник формування креативної особистості в системі освіти», «Життєве проектування як напрямок виховання креативного випускника школи, свідомого громадянина держави, здатного до власної життєтворчості».  В цілому рівень педагогічної майстерності вчителів помітно виріс. В цьому відіграла значну роль система методичної роботи.
    Курсову перепідготовку пройшли одинадцять вчителів у І семестрі і два вчителя  повинні пройти у ІІ семестрі. Всі вчителі працюють над індивідуальними методичними темами, які обрано залежно від рівня педагогічної майстерності вчителів.
У школі проведено конкурс «Учитель року» . Конкурс проведено з таких номінацій: початкові класи, географія, світова література, трудове навчання, директор школи. 13 вчителів взяли участь у шкільному етапі конкурсу.   Стеценко І.І.  зайняла  І   місце, Галич В.В., Миколушенко В.Ф. зайняли ІІ місце  у номінації «початкові класи» ,  Захарова Л.В., Опара Л.В. зайняли ІІІ у номінації «світова література». Переможцем районного конкурсу «Учитель року» у номінації «директор школи» стала Стрижеус Л.В.( І місце). Традиційним стало проведення методичних оперативок. Саме вони дають  можливість своєчасно вирішувати завдання, що виникають в процесі роботи. Робота над проблемною темою активізувала форми методичної підготовки кожного вчителя, підняла на більш високий рівень його теоретичну підготовку, надала чіткості і цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями вчителів. Результати атестації показали, що методична робота в школі виконала свою стимулюючу функцію. Результатом цілеспрямованості в роботі над проблемною темою є переможці серед учнів МАН, конкурсів, олімпіад.
Педагогічний колектив школи взяв участь і став лауреатом обласної виставки «Освіта Запорізького краю - 2014».
Представлений досвід директора Стрижеус Л.В. на тему: «Впровадження сучасних технологій в управління закладом освіти», вчителя початкових класів Стеценко І.І: «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках математики», забезпечував умови для розвитку творчої особистості дитини, сприяв виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти, створював умови для формування нових рольових відносин між учнем і вчителем, як відносин співпраці. У цьому навчальному році вийшли друковані роботи вчителів школи, а саме: «Впровадження сучасних технологій в управління закладом освіти: досвід роботи», «З досвіду роботи з хімії»  директора школи Стрижеус Л.В., надруковані  у методичному  посібнику та схвалені на засіданні науково – методичної ради КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», «Декартові координати на площині, 9 клас геометрія, №6/2014 (червень 2014) журналу «Відкритий урок: розробки, технології, досвід» вчителя математики Бехтер Т.В., на сайті «Методичний портал» www.metodportal.net розміщені роботи вчителів початкових класів Величко Л.О.: Азбука дорожнього руху, урок математики,свято осені; Миколушенко В.Ф.: Склад числа 9, закріплення букви г.
Стрижеус Л.В., Бехтер Т.В. отримали Сертифікати, які засвідчують про участь у V Міжнародному освітньому Форумі «Особистість в єдиному освітньому просторі, який проходив з 07 по 18 квітня 2014 року у КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Результати  проведення моніторингового дослідження рівня  навчальних досягнень учнів Чернігівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів «Надія»
У 2013-2014 н.р. школу закінчили із золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» Кривонос Юлія та Кудлай Тетяна, із срібною медаллю «За досягнення у навчанні» - Попюк Оксана.
 Похвальною грамотою «За високі досягнення у вивченні окремих предметів нагороджені випускники школи Крюкова Тетяна – з біології, Харчук Оксана, Хатунцева Аліна - з англійської мови, Щербань Дарія – з іноземних мов.
Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» нагороджено учнів:
2 а класу  - Машка Віталія, Титаренко Лісавету, Усенка Дмитра,
                  Шаповала Ріната
3 класу –    Руденко Вікторію
4 а класу – Пилипенко Юлію
4 б класу -  Франщака Данила, Іщенка Олега, Стеценка Едуарда
6 класу -     Волошина Романа
7 класу –    Солод Анастасію
10а класу –  Деркач Ангеліну, Яворську Катерину
10 б класу – Макаренко Катерину, Єрмакову Вікторію

На виконання плану роботи школи протягом 2013 року в школі проводилася робота  по розвитку здібностей і обдарувань учнів: видано  наказ по школі від 29.01.2013 року №39 «Про управлінський супровід підготовки здібних та обдарованих  учнів до інтелектуальних змагань 2012-2013 навчального  року».
Відповідно до наказу відділу освіти Чернігівської районної державної адміністрації від 19.09.2013 року № 282 «Про проведення І (шкільного) етапу обласних, міжрегіональних та Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів та підготовку до ІІ етапу у 2013-14 н.р.», та  наказу по школі від 28.09.2013 року №275 «Про  проведення  І (шкільного)  етапу  Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін та підготовку до ІІ етапу у 2013-2014 н.р.»  проведено І (шкільний) етап Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін» з 01.10.2013 року по 16.10.2013 року.  Всього в шкільному етапі олімпіад взяли участь  249 учнів. Найбільше учасників було на олімпіадах з  математики, біології, географії.
 За підсумками районного етапу  олімпіад з базових дисциплін у 2013-2014 навчальному році переможцями стали:
олімпіада
Прізвище учня
Клас
місце
Вчитель
1
Українська мова та література
Пилипенко Захар
7
ІІІ
Макаренко Юлія Анатоліївна
2
Українська мова та література
Яворська Катерина
10-А
ІІІ
Бурченко Ніна Василівна
3
Математика
Солод Анастасія
7
ІІІ
Залужна Тетяна Михайлівна
4
Астрономія
Білик Аліна
11-Б
ІІІ
Мормиль Володимир Григорович
5
Астрономія
Кравцова Карина
10-Б
ІІІ
Мормиль Володимир Григорович
6
Географія
Макаренко Катерина
10-Б
ІІ
Мормиль Володимир Григорович
7
Географія
Череп Діана
9
ІІІ
Мормиль Володимир Григорович
8
Англійська мова
Кривонос Юлія
11-А
ІІІ
Носенко Ольга Олександрівна
9
Англійська мова
Хатунцева Аліна
11-А
ІІ
Носенко Ольга Олександрівна
10
Німецька мова
Хатунцева Аліна
11-А
ІІІ
Залужна Оксана Петрівна
11
Російська мова
Деркач Ангеліна
10-А
ІІІ
Захарова Людмила Володимирівна
12
Російська мова
Яворська Катерина
10-А
ІІІ
Захарова Людмила Володимирівна
13
Російська мова
Хатунцева Аліна
11-А
ІІІ
Захарова Людмила Володимирівна
14
Трудове навчання
Сторожук Анастасія
8
ІІІ
Сьомик Тетяна Іванівна
15
Історія
Кривонос Юлія
11а
ІІІ
Мирошниченко Олександр Володимирович

Районний етап олімпіад з  базових дисциплін виявив рівень знань інтелектуально обдарованих і талановитих учнів, результативність педагогічної та управлінської діяльності педагогічних колективів із зазначеного напрямку. Результати ІІ (районного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін показали, що учні Чернігівської СШ «Надія» найбільше призових місць зайняли (13) після Чернігівської ЗОШ І-ІІІ ступенів та Богданівської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Проте зменшилася загальна кількість призових місць в порівнянні з попереднім роком,  не зайнято жодного І місця:           
2011-2012 н.р.                          2012-2013 н.р.                               2013-2014 н.р
І місце- 5                                   І місце -0                                       І місце -0
ІІ місце-4                                   ІІ місце-6                                 ІІ місце – 2                     
ІІІ місце-9                                 ІІІ місце- 18                                   ІІІ місце - 13 
                
Всього призових місць:  18                       24                                                   15 Переможці І (районного)  етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України  у 2013-2014 н.р.:
Кривонос Юлія– секція «історії України» – І місце;
Кудлай Тетяна – секція «історія України» - І місце;
Яворська Катерина – секція «психологія» - ІІ місце;
Гангал Аліна – секція «педагогіка» - ІІ місце;
Попюк Оксана – секція «кліматологія та метеорологія» - ІІ місце;
Хатунцева Аліна – секція «українська мова» - ІІ місце;
Харчук Оксана – секція «англійська мова» - І місце;
Єрмакова Вікторія – секція «українська мова» - ІІІ місце;
Щербань Дарія – секція «англійська мова» - I місце;
Макаренко Катерина – секція «Математика» - ІІІ місце
Романенко Аліна – секція «Математика» - ІV місце
Лаптєва Ярослава – секція «екологічно безпечні технології та ресурсозбереження» - ІІІ місце
Сергієнко Валерія - секція «українська література» - ІІІ місце;

Вчителі, які підготували учнів-переможців  І (районного) етапу конкурсу: Стрижеус Л.В., Мирошниченко О.В., Муравицька Н.З., Опара Л.В., Валипіч Л.І., Савченко В.О., Носенко О.О., Нестерук Л.А., Мормиль В.Г.
На ІІІ (обласному) етапі Конкурсу МАН вибороли ІІІ (призові) місця Харчук Оксана (англійська мова) та Яворська Катерина («Психологія»), обох переможців підготувала вчитель англійської мови, практичний психолог Савченко В.О.   
     На виконання наказу відділу освіти, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації від 09.10.2013 № 307 «Про проведення І (шкільного) та підготовку до ІІ (районного) етапу Міжнародного конкурсу з української мови і літератури імені Петра Яцика» та наказу по Чернігівській СШ «Надія» від 10.10.2013 року №291 «Про проведення І (шкільного) етапу Міжнародного конкурсу  з української мови ім. П.Яцика у 2013-2014 навчальному році»  з метою утвердження державного статусу української мови, піднесення її престижу серед учнівської та студентської молоді, виховання поваги до культури і традицій українського народу 12.11.2013 року проведено І шкільного) етапу Міжнародного конкурсу  з української мови ім. П.Яцика. В Конкурсі взяли участь учні 3-11 класів, всього – 22. Відповідно до рішення журі І (шкільного) етапу Міжнародного конкурсу  з української мови ім. П.Яцика переможцями  (І місце) визнано учнів:
3 клас: Руденко Вікторія – І місце, Пузанова Настя – ІІ місце
4 клас – Пилипенко Юлія – І місце, Предибайло Аліса – ІІ місце
5 клас – Худич Наталія–І місце
7 клас –   Солод Анастасія - І місце, Кононихіна Діана – ІІ місце,  – ІІІ місце
8 клас – Лакота Крістіна –ІІІ місце
9 клас - Череп Діана – ІІІ місце
10 клас – Деркач Ангеліна – ІІІ місце, Яворська Катерина – ІІ місце. У ІІ (районному) етапі  Конкурсу взяли участь:
              Пилипенко Юлія, 4-а клас
              Солод Анастасія, 7 клас
              Яворська Катерина, 10 а клас
Відповідно до  наказу відділу освіти, молоді та спорту Чернігівської райдержадміністрації від 25.11.2013 року № 381 «Про результати ІІ (районного) етапу ХІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика» переможцем  ІІ (районного)  етапу ХІV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика визнано Пилипенко Юлію (4а клас). Переможця ІІ (районного) етапу Конкурсу підготувала вчитель початкових класів Галич В.В.
На виконання наказу відділу освіти, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації від 05.11.2013 року № 345 «Про  організаційне  забезпечення  проведення  районного  та  підготовки  до обласного етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені  Тараса  Шевченка  у  2013/2014  н.р», з метою підвищення загальної мовної культури, в рамках підготовки до відзначення у 2014 році  200-річчя від дня народження Тараса Шевченка  команда школи взяла участь у П етапі ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса Шевченка: Солод Анастасія (7 клас), Череп Діана (9 клас), Яворська  Катерина (11- а клас). Переможцями районного етапу конкурсу визнано учнів школи: Солод Анастасію, 7 клас – ІІ місце,  та Яворську Катерину, 10-а клас – ІІІ місце. Переможців підготували вчителі Макаренко Ю.А., Бурченко Н.  В.         Переможці запрошувалися  до участі у ІІІ етапі Конкурсу.
Підсумки участі в Міжнародних та Всеукраїнських  інтерактивних конкурсах:
№з/п
Конкурс
Кількість учасників
Координатор
1.
«Бобер» - інформатика
7
Панченко І.Ю.
2.
Фізичний конкурс «Левеня»
20
Вали піч Л.І.
3.
Мультитест англійська
11
Савченко В.О.
4.
«Русский медвежонок»
14
Захарова Л.В.
5.

  6.
Всеукраїнський природничий конкурс «Колосок»
«Весняний колосок»
43

         47
Волошун О.М.
7.
Всеукраїнський конкурс знавців англійської мови «Гринвіч»
32
Носенко    О.О.
8.
Геліантус
48
Мормиль В.Г.
9.

10.
Кенгуру,  математика
І етап
ІІ етап

48
67
Бехтер Т.В.
11.
Патріот, українська
19
Опара Л.В.
12.
Соняшник (українська мова)
26
Муравицька Н.З.
13.
Альбус  (українська мова)
6
Муравицька Н.З.
14.
Альбус (англійська мова)
8
Носенко   О.О.
15
Лелека (історія)
12
Мирошниченко В.О.
16
Всеукраїнська олімпіада з англійської мови «Олімпус»
12
Савченко В.О.

Всього взяли участь в Конкурсах 375 учасників проти 328 у минулому навчальному році.
Вперше забезпечено участь учнів у конкурсах «Альбус» (українська мова», «Альбус» (англійська мова), «Бобер» (інформатика) (координатори Муравицька Н.З., Носенко О.О., Панченко І.Ю.).   Збільшилась кількість учасників Всеукраїнського конкурсу знавців англійської мови «Грінвіч» ( у 2012-2013 н.р. – 14), Мультитест англійська ( у 2012-2013 н.р. – 8), проте зменшилась кількість учасників Конкурсу «Русский  медвежонок» ( у 2012-2013 н.р. – 21), «Соняшник (українська мова) -  ( у 2012-2013 н.р. – 67).

В районному етапі конкурсу учнівської творчості у номінації «Література»  ІІІ місце зайняв Хоменко Ярослав (6 клас), керівник Бурченко Н.В., а в  номінації «Історія України  і державотворення» - І місце – Кривонос Юлія, (керівник Мирошниченко О.В.

В обласному етапі Всеукраїнського гуманітарного конкурсу –виставці «Космічні фантазії» ІІІ місце за роботу «Зоряна діва» (декоративно-прикладне мистецтво) зайняла Худич Наталія, 5 а клас, керівник Залужна О.П.

На обласному етапі конкурсу «Розкрилля душі», присвяченого Шевченківським дням, перемогу здобула Юредюк Діана, 9 клас, вчитель Муравиціька Н.З.

В обласному конкурсі ораторського мистецтва з російської мови ІІІ місце зайняв учень 4 б класу Іщенко Олег, керівник Стеценко І.І.

Відповідно до наказу відділу освіти, молоді та спорту Чернігівської районної державної адміністрації від 29.08.2013  № 253 «Про організацію та проведення 69-ої районної спартакіади школярів у 2013-2014 навчальному  році» та відповідного наказу по школі з метою активізації фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи, використання засобів фізичного виховання в організації здорового способу життя, розширення функціональних можливостей організму школярів через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей, удосконалення патріотичного виховання і спортивно-вольових якостей у 2013-2014 навчальному році в рамках районного етапу 69-ї спартакіади школярів  було організовано і проведено шкільний етап спартакіади та забезпечено участь переможців шкільного етапу у районному етапі спартакіади. На першому етапі (загальношкільному) до участі у змаганнях залучалась максимальна кількість школярів основної медичної групи. На другому (районному) етапі брали участь збірні команди та призери внутрішкільних змагань.
           Учні школи успішно виступали у змаганнях спартакіади: «Нащадки козацької слави», «Олімпійське лелеченя»,  волейбол, шашки, легка атлетика та «Старти надій».   В результаті команда школи зайняла четверте місце в загальному заліку участі в районній спартакіаді.
Не було рівних на районному і обласному рівні команді дівчат з волейболу (капітан Кривонос Юлія, керівник Нечипоренко Б.О.).
В зональних змаганнях «За здоровий спосіб життя» команда школи зайняла ІІ місце.
Один із секретів педагогічної творчості полягає в тому, щоби пробудити в учителів інтерес до пошуку, аналізу своєї роботи. Хто намагається виявити позитивне й негативне на своїх уроках, у своїх взаєминах із вихованцями, той уже досяг половини

Комментариев нет:

Отправить комментарий